Translate

sunnuntai 8. toukokuuta 2011

Itse asiaan

Viikonlopuksi luvattiin lämmintä ja niinpä voimme vihdoin laittaa takaisin veneen kannelta irtirevityt osat. Ilma on ollut niin kylmä, ettei sikaflexiä ole voinut käyttää ja aikakin on mennyt muuttopuuhissa. mutta NYT voimme keskittyä vain veneeeseen!
Veneessä oli kasapäin pusseja ja rasioita, mihin kannelta irroitetut tavarat on laitettu "talteen" Olisipa nuori ja muisti toimisi  vielä100 prosenttisesti - kaikki olisi silloin paljon helpompaa.Mutta pikkuhiljaa osat löysivät paikkansa.
Telakalla käy melkoinen vilinä, kun kaikki valmistelevat veneitään valmiiksi vesille.Eilen laskettiin muutama vene ja  takaisin ylös tuli yksi vene samantein, olisiko vuotanut jostakin?Sehän on veneen omistajan painajainen, jos sattuu olemaan lasikuituvene ja vuotaa.
Omaa venettä varustellessa on välillä hukassa, ollaanhan lähdössä matkaan, josta ei kokemusta voi olla ennen ensimmäistä kertaa.Kysymyksiä pyörii päässä, eikä vastauksia välttämättä ole.
Montako kaasupulloa tarvitaan ja mihin ne saadaan mahtumaan?
Mihin saadaan extra dieseltankki mahtumaan?
Mikä pressukangas kestää parhaiten aurinkoa ja suolavettä?
Mitä myrkkymaalia?
Suihku?Mihin? Minkälainen?
Lauri ja Ansku s/y Aliisasta ovat auttaneet monissa kysymyksissä, iso kiitos heille.

2 kommenttia:

Unknown kirjoitti...

Moi Arja ja Hentti

Kertokaa nyt vähän meille maaravuille,,, jotka korkeintaan ovat käyttäneet soutuvenettä mökin rannassa katiskaa viedessä, hieman tuosta teidän purjeveneestä. Pena tuossa ihmetteli varavoimaa, vai mihin se extradieseltankki oli menossa. Eikä näin kirjanpitäjänkään tiedoilla paljon osaa päätellä :)

Anne

Arja ja Hentti kirjoitti...

helou.Katsokaapas maaliskuun blogi ja venetietoa naisen silmin ja lisätietoja...ja extradieseltankkki täytyy laittaa johonkin sisätiloihin tai sitten paljon kanistereita kannelle, atlannilla on vähän huoltoasemia...
Joten WE LOWE WIND