Translate

keskiviikko 19. helmikuuta 2014

Verenpainetta



Vaihtoehtoja

Täällä verenpaine nousee ja unettomat yöt hiipivät arkeen. Mitä ihmettä tehdä Serenan kanssa.
Pyörittelemme vaihtoehtoja ja jokaisessa tuntuu olevan vain harmia taikka uusia, isompia ongelmia
edessä.

Faktaa ennen vaihtoehtoja:

·         Kähvellettyjen tavaroiden arvo on reilusti yli 30 000 e
·         Rikkoutuneiden ja rikottujen tavaroiden (mastot, purjeet, puuosat, tutka, tuuligeneraattori jne) arvo on myös yli 40 000 euroa, varsinkin jos korjaukset tehtäisiin Suomessa
·         Edes pienillä korjauksilla Serena ei ole päiväpurjehduskunnossa, saati sitten yöpurjehduskunnossa, Atlantin ylityksestä puhumattakaan
·         Vakuutusyhtiö ei tässä vaiheessa ole mukana rahoittamassa vahinkoja, tulevaisuudesta ei ole tietoa
·         Palkka ei juokse täällä ollessamme, emmekä nauti työttömyyskorvauksia
·         Asunto meille täällä maksaa 600 e kk, lisäksi Hyvinkään vastike. Ruoka melko samanhintaista kuin Suomessa

Minkä seuraavista vaihtoehdoista Sinä valitsisit tai minkä me valitsisimme?

            VAIHTOEHTO YKSI SERENA TUODAAN EUROOPPAAN JA SIELTÄ SUOMEEN


·         Kulut rahtialuksella Eurooppaan, esim dytyachttransport.com 10 000 euroa
·         Vene tulisi siirtää Martiniquelle tai USVI:lle lastaukseen, lähdöt maaliskuussa tai kesäkuussa
·         Euroopasta Suomeen kanavia pitkin, loput purjehtien, aikaa ja rahaa menisi melkoinen potti
·         Moottorin (USVILLE mentäessä maston ja purjeiden) tulisi olla kunnossa
·         Sähköjen tulisi toimia veneessä
·         Katkennut ohjausvaijeri tulisi saada kuntoon
·         Vene tulisi siivota ja varustaa asumiskuntoon (vesipumppu, jolla, ostaa uusi perämoottori ja uimataso…)
·         Suomessa meillä olisi vene, tosin paljon korjausta vaativa

VAIHTOEHTO KAKSI OTETAAN AIKALISÄ ELI JÄTETÄÄN SE TÄNNE TELAKALLE JA MIETITÄÄN

·         Veneen säilytyskustannukset telakalla ovat kuukaudessa 350 -400 euroa
·         Täytyisi ostaa varastettujen aurinkopaneelin ja tuulettimen tilalle uudet, jotta ilma vaihtuisi veneessä eivätkä paikat homehtuisi, kun vene jäisi seisomaan telakalle
·         Vene tulisi siivota huolella ja rakentaa jonkinlainen suojakatos istuinkaukalon päälle
·         Saisimme lisää aikaa, jos päätämme myydä veneen. Ostajan etsinnän kanssa ei olisi kiirettä
·         Saisimme veneen pois vedestä ja voisimme jättää osan tavaroista sinne
·         Saisimme lisäaikaa myös vakuutusjutun suhteen


VAIHTOEHTO KOLME MYYDÄ VENE TÄÄLLÄ

·         Ostajan löytyminen lyhyellä ajalla vaikeaa
·         Hinta alhainen, sillä veneessä on niin paljon rikkoutuneita osia. Vaikka veneessä on uudehkot keulapotkuri, vedentekokone, ankkurivinssi ja invertteri, eivät ne taida myyntipuheena olla parhaat. Lisäksi surkea ulkonäkö ei juuri houkuta , vaikka sisätilat saataisiinkin siisteiksi
·         Tulisi tehtyä hätiköityjä ratkaisuja
·         Vene täytyisi nostaa ylös, jotta ostaja näkee pohjan ja mahdolliset vauriot, minkä vaijereineen pudonnut masto on voinut tehdä pohjan alle
·         Saisimme asian pois mielestä







10 kommenttia:

kanapaimenkin kirjoitti...

Vaikeita valintoja teillä totisesti. Onko pelkkiä huonoja vaihtoehtoja?
Mutta mutta ja mutta, eikö vakuutusyhtiö mitään ota kantaakseen?Onko sillä sellaiset ehdot ettei tarvitse kun ja kun ja kun?? Ei kai sentään, pikkurahoja tälläiset NIILLE ovat! Tietää tämä tyttö joka on kerran korvauksen tulipalosta saanut. t leena

Anonyymi kirjoitti...

luulen, että vahingot näyttävät pahemmalta mitä ne onkaan. -kone on varmasti kunnossa
- sähköt saa kuntoon, uskoisin melko pienellä työllä(voin tulla talkoisiin)
-puuosat hoituu hionnalla ja lakkauksella
eli yrittäisin rahdata veneen Suomeen ja kunnostaa entiselleen. Onhan se arvokas ja hieno vene .

Hentti kirjoitti...

Voi jukra. Kyllä vakuuusyhtiön kanssa on papereita tutkittu ja tutkinta jatkuu siitä kuka ei ole ymmärtänyt ketä...
Olisihan se ihana saada nyt jo melko kuuluisa Serena Suomeen, olisipa olemassa joku rahasto, joka voisi sitä operaatiota avustaa...
Meidän kukkaro lakaa näyttää melko tyhjältä...

kanapaimenkin kirjoitti...

Tuli tässä sellainenkin asia mieleeni, jotta sponsoreita on jos joissakin hankkeissa saatu kehiin. Teillä on tarinakin sellainen, että edes sen osasta joku voisi maksaa. Haaksirikko, pelastumisenne ja Serenan ihmeellinen löytyminen, sekä mitä nyt tehdä?
Jos olisin mediamoguli kiinnostuisin varmasti. Kerrankin jotain asiaa, eikä ikuisia samojen julkimoitten pyörittelyjä yms.
Pilvisen pikkupakkasaamun terveisin leena

kuikka kirjoitti...

Minustatakin tuossa on hyvän tarinan aiheet. Olen seurannut koko matkaa suurella mieleenkiinnolla vaikka olen tuntematon teille, hyvin kirjoitettu ja mielenkiintoisia käänteitä. Ja kuinka dramaattinen onnettomuus,veneen yksinäinen matka ja löytyminen, sekä hakemisen ongelmat. Itse veneilen moottoriveneellä saaristomerellä. Tsemppiä serenalle.

Hentti kirjoitti...

No niin, kyllä olisikin kiva saada sponsoreita joilla saisi vähän venettä kuntoon taikkaSuomeen ja loput voisikin sitten laittaa kuntoon itse.

Kertokaa ihmeessä, jos joillain on hyviä kanavia... täällä mietitään kuumeisina niitä itse.

erik kirjoitti...

Vene Eurooppaan mahdollisimman pian kustannusten minimoimiseksi ja siitä edelleen Suomeen.

Suomessa voitte ajan kanssa kunnostaa veneen käyttökuntoon. Voiko turvallisempaa venettä löytää? Matkaa vaikka valtameren yli ilman miehistöä!

Tarinanne on mielenkiintoinen, kirjoittakaa kirja. Teos kävisi varmasti kaupaksi esim. venemessuilla ja muissa alan tapahtumissa. Matkakertomusta voisi tarjota myös suomalaisille venelehdille, bloginne kävijämäärät puhuvat lukijoiden kiinnostuksen puolesta. Ja tietenkin kirjaa saisi ostaa myös täältä!

kanapaimenkin kirjoitti...

Ihan vaan heittona:
Mitähän harrastuksia noilla Supercell firman guruilla on? Voisivat olla vaikka kuinka purjehdushenkisiä. He sijoittavat runsaastikin rahaa hyviksi kokemiinsa kohteisiin, sitä on tullut ovista ja ikkunoista. Näin olen lukenut.
Tietysti heillä on erilaisia pyytäjiä oven takana jonoittain, mutta jos laittaisi takaovesta bloginne sinne menemään, ei ota jos ehkä ei annakkaan.
Kaikki keinot kuitenkin käyttöön ja mahdottomatkin mahdollisuudet mietintään. t leena

Anonyymi kirjoitti...

Veneen valmistaja voisi olla kiinnostunut teidän tarinastanne. Ehkä sieltä voisi saada jotain apua, kertoo se jotain veneen merikelpoisuudesta jos se ajelehtii Atlantilla monta kuukautta ilman miehistöä.

Hentti kirjoitti...

Hyviä vinkkejä tulee! Kiitos kovasti